Novi e-Racer

Leon Competición

18.10.2021

CUPRA i Mattias Ekström osvajaju PURE ETCR prvenstvo

  • CUPRA i Mattias Ekström okrunjeni su "Kraljevima sezone" utrke PURE ETCR na trkaćoj stazi Pau-Arnos (Francuska)
  • CUPRA e-Racer dominira prvim ikad održanim prvenstvom električnih touring vozila i osvaja tri od mogućih pet pobjeda
  • Marka CUPRA uspješno dovršava izazov koji si je postavila 2017. godine: stvoriti prvo potpuno električno touring trkaće vozilo i pobijediti u njemu

Pau-Arnos - Marka CUPRA i Mattias Ekström osvojili su kockastu zastavu kao pobjednici utrke PURE ETCR na trkaćoj stazi Pau-Arnos u Francuskoj. Pobjednička momčad ispisala je povijest motosporta tako što je osvojila prvo prvenstvo potpuno električnih touring vozila, i to za kolom upravljača modela CUPRA e-Racer, tehničke inovacije koja se odlikuje snagom od 500 kW (680 KS), vozilom koje je osvojilo pobjedu tijekom sezone u kojoj je razlika između vozača i momčadi bila nevjerojatno tijesna.

 

 

Gotovo cijelo desetljeće nakon ostvarivanja doprinosa ponovnom osmišljavanju utrka touring vozila uz razvoj prvog konceptnog vozila TCR i osvajanje naslova na Međunarodnoj utrci TCR u 2015. , marka CUPRA najnovijom pobjedom iznova dokazuje svoju predanost inovacijama i motosportu. Istovremeno, CUPRA stječe neprocjenjivo znanje u području električnih vozila, što je ključ za budući razvoj kako cestovnih tako i trkaćih vozila.

"Čestitke zaslužuju Mattias Ekström, Jordi Gené, Mikel Azcona, Dániel Nagy te cjelokupna momčad CUPRA X Zengö Motorsport! Mi u marki CUPRA volimo izazove i ambiciozne pustolovine - to je dio našeg DNK-a", rekao je dr. Werner Tietz, izvršni potpredsjednik marke CUPRA nadležan za područje istraživanja i razvoja. "Naša pobjeda na utrci PURE ETCR omogućava nam pokazati svijetu da se električna tehnologija također može iskoristiti u okviru natjecateljskih i uzbudljivih utrka trkaćih vozila te nam istovremeno osigurava nastavak učenja i razvoja tehnologija koje će biti sastavni dio budućih cestovnih vozila. Iskustvo stečeno razvojem modela CUPRA e-Racer uskoro će se moći pronaći u vozilima marke CUPRA koje će naši kupci voziti cestama diljem svijeta."

Ekström i CUPRA ušli su u posljednji krug sezone pri vrhu ljestvica vozačkog i proizvođačkog poretka, no naslov se nije smio uzeti zdravo za gotovo - morao se osvojiti postignućima na trkaćoj stazi. Švedski vozač pokazao je da je usredotočen na učvršćivanje položaja momčadi od samog početka vikenda, izašao je kao pobjednik u okviru grupnih natjecanja te je postavio najbrže vrijeme tijekom kvalifikacijskih vožnji. Tijekom utrke, unatoč incidentu sa suparnikom zbog kojega se nakratko morao zaustaviti, Mattias je uspio osvojiti peto mjesto i osigurati si bodove potrebne za osvajanje naslova.

 

 

"Iznimno sam ponosan na sve što smo u okviru marke CUPRA postigli tijekom prve sezone povijesti PURE ETCR prvenstva", rekao je Ekström, pobjednik utrke PURE ETCR. "Osjećao sam se vrlo snažno tijekom cijele godine kada sam vozio CUPRA e-Racer i znao sam da ćemo, kamo god pošli, biti ravnopravni s konkurencijom. Bilo mi je iznimno zadovoljstvo biti članom momčadi s Mikelom, Jordijem i Dánielom te se utrkivati protiv drugih vrhunskih vozača u okviru ove utrke. To je naslov koji ću svakako pamtiti."

Mikel Azcona plasirao se na treće mjesto u posljednjem krugu sezone te u ukupnom poretku utrke. Jordi Gené, koji je bio jedan od najdosljednijih vozača sezone, završio je na četvrtom mjestu, a Dániel Nagy zauzeo je osmo mjesto nakon godine ispunjene stjecanjem novih znanja.

Svi njihovi uspjesi bili su ključni za osvajanje proizvođačkog naslova za marku CUPRA, pri čemu je iza sebe ostavila Romeo Ferraris-Mira i Hyundai Motorsport N, koji su osvojili po 67 i 68 bodova.

 

 

Put prema uspjehu modela CUPRA e-Racer

Pobjeda u okviru utrke PURE ETCR vrhunac je ambicioznog projekta čiji su temelji položeni još 2017. godine. Odjel CUPRA Racing započeo je raditi na stvaranju prvoga električnog touring vozila u utrkama kada se zamisao o sudjelovanju na utrkama u električnom vozilu doimala poput daleke utopije. Postojao je cijeli niz pitanja povezanih s, između ostalog, performansama, dosegom, temperaturama i sigurnošću, no poduzeće se uhvatilo u koštac s time te je predano i samopouzdano radilo na pronalasku odgovora na njih.

Članovi tima odjela CUPRA Racing primijenili su znanje stečeno u utrkama unatrag posljednjih nekoliko desetljeća te su počeli raditi na razvoju konceptnog vozila bez ikakvih referentnih točaka jer nisu postojale nikakve regulacije kojima bi se mogli prilagoditi. Inženjeri su proveli brojna istraživanja i simulacije kako bi odabrali odgovarajuću tehnologiju radi postizanja unaprijed zadanog cilja u pogledu performansi. Nakon što je općeniti koncept bio definiran, pozornost su skrenuli na baterije i motore - iznimno teške i glomazne sustave koje je bilo potrebno smjestiti unutar voznog postroja. To je značilo da je inženjerski tim morao definirati strukturu električnih i elektroničkih dijelova.

Ta je tehnologija bila isprobana u okviru ispitivanja s prevaljenom dionicom od više od 5000 kilometara, a nakon integracije baterije i svih elektroničkih sustava koji su povezani s njome te u skladu s pravilima utrke PURE ETCR koji su bili jednaki za sve proizvođače, CUPRA e-Racer bio je spreman za natjecanje.

Rezultat rada odjela CUPRA Racing bio je trkaće vozilo futurističkog izgleda i najveće snage od 500 kW (680 KS), pri čemu se najveći okretni moment od 960 Nm mogao postići zahvaljujući četirima elektromotorima smještenim na stražnjoj osovini, zbog kojih vozač može ubrzavati od 0 do 100 km/h za 3,2 sekunde. Model CUPRA e-Racer također je opremljen baterijom od 65 kWh sa sustavom hlađenja tekućinom i inovativnim sustavom raspodjele okretnog momenta koji je usmjeren na stražnju osovinu, a koji prilagođava okretni moment između unutarnjeg i vanjskog kotača tijekom vožnje zavojima radi osiguravanja najboljih performansi u svakom trenutku.

 

 

Tri pobjede pri debitantskom nastupu na PURE ETCR-u

Prva sezona PURE ETCR prvenstva bila je uspješna za momčad CUPRA X Zengo Motorsport, a to je bio rezultat partnerstva između marke koja proizvodi vozila s vrhunskim performansama te mađarske momčadi Zengo Motorsport. Od prvog je kruga, održanog na trkaćoj stazi Vallelunga u Italiji, model CUPRA e-Racer pokazao da ima potencijal utrkivati se za pobjednički naslov.

Mikel Azcona ispisao je povijest pobjedom na prvoj utrci ovoga svjetskog natjecanja električnih touring vozila na talijanskoj trkaćoj stazi, na kojoj je drugi član momčadi, Mattias Ekström, završio na trećem mjestu. To neće biti jedina pobjeda za vozača momčadi CUPRA X Zengo Motorsport tijekom sezone: u drugom krugu, održanom na stazi Aragon u Španjolskoj, CUPRA e-Racer ponovno je odnio pobjedu, a ovaj je put za kolom upravljača sjedio Ekström.

U Kopenhagenu u Danskoj Ekström je nastavio nizati zapažene uspjehe te je završio na trećem mjestu. Tijekom sljedećeg događaja sezone, održanog na trkaćoj stazi Hungaroring (Mađarska), Azcona je ponovno zauzeo prvo mjesto, dok je Ekström iznova završio među prva tri natjecatelja. Čak su petorica vozača, od kojih su se trojica natjecala pod okriljem marke CUPRA, mađarsku stazu napustila s dobrim statističkim izgledima osvajanja prvog naslova utrke PURE ETCR u završnom krugu prvenstva, koji se održao na trkaćoj stazi Pau-Arnos (Francuska).

Ondje je marka CUPRA bila nepobjediva od samog početka događaja. Ekström i Azcona osvojili su grupna natjecanja u kojima se svaki od njih utrkivao te su ušli u završni krug s prilikom da postanu "Kraljem vikenda". Mattias je također bio predvodnik tijekom kvalifikacijskih utrka te je odvozio najbrži krug u svojoj skupini, pri čemu si je osigurao dobar položaj za osvajanje naslova u nedjelju, što je i učinio, nakon što je završio na petom mjestu u velikom završnom krugu, i to unatoč incidentu s protivnikom. Azcona, treći na stazi Pau-Arnos, uspio je završiti treći u ukupnom poretku prvenstva, a marka CUPRA osvojila je naslov među proizvođačima.

Uz uspjehe postignute na stazama u okviru utrka natjecanja PURE ETCR, marka CUPRA stekla je neprocjenjivo iskustvo koje se već primjenjuje u okviru razvoja novih, elektrificiranih cestovnih vozila. Modeli CUPRA Born, koji je na tržište uveden tijekom ove godine, i Tavascan, koji će se na tržište uvesti tijekom 2024. godine, odlikuju se tim znanjima i vještinama stečenim s trkaće staze. 

Marka CUPRA također sudjeluje u utrci Extreme E, natjecanju potpuno električnih vozila koje se održava na najudaljenijim predjelima planeta, a čiji je cilj skrenuti pozornost na lokacije koje su ugrožene i oštećene klimatskim promjenama.